divendres, 6 de desembre de 2013

Tatin

Avui he decidit provar de fer un dels pastissos que m’agrada més, un Tatin.
Aquesta recepta la va fer en Lluís Blanch als cursos demostratius que vaig els dijous i és tan fàcil que no sé perquè encara no l’havia provat de fer mai.
Com podeu veure visualment ha quedat fantàstica i tot i que encara no l’he tastat… em penso que m’hi lleparé els dits!


Hoy he decidido intentar hacer una de las tartas que me gusta más, una Tatin.
Esta receta la hizo Lluís Blanch en los cursos demostrativos que voy los jueves y es tan fácil que no sé porque no lo había intentado hacer nunca.
Como podéis ver visualmente ha quedado fantástica y aunque todavía no lo he probado ... creo que me lameré los dedos!





Ingredients:
1 rotlle de pasta de full, 6 o 7 pomes golden, 200 gr de sucre, 40 gr de mantega i una mica d’aigua.


Ingredientes:
1 rollo de hojaldre, 6 o 7 manzanas golden, 200 gr de azúcar, 40 gr de mantequilla y un poco de agua.


Preparació:
Posem a bullir el sucre rebaixant-lo amb una mica d’aigua fins que ens agafi color marronós, ho traiem del foc i hi afegim la mantega.


Preparación:
Ponemos a hervir el azúcar rebajándolo con un poco de agua hasta que nos coja color marrón, lo sacamos del fuego y añadimos la mantequilla.



En un motlle, hi aboquem el sucre i a sobre hi posem la poma tallada a trossos gruixuts, fins que tapem tota la base del motlle.
Tallem la làmina de pasta de full en forma rodona i una mica més gran que el motlle que utilitzem, tapem la poma i fem entrar una mica la pasta entre el motlle i la poma. Punxem la pasta de full perquè no pugi al coure i enfornem a 200 graus uns 30 minuts. 


En un molde, vertemos el azúcar y encima ponemos la manzana cortada en trozos gruesos, hasta que tapemos toda la base del molde.
Cortamos la lámina de hojaldre en forma redonda y algo más grande que el molde que utilizamos, tapamos la manzana y hacemos entrar un poco la pasta entre el molde y la manzana. Pinchamos el hojaldre para que no suba al cocerse y horneamos a 200 grados unos 30 minutos.




Deixem refredar i la girem. La servim una mica tèbia i la podem acompanyar d’una bola de gelat.

I mentre escrivia aquesta entrada no he pogut evitar la temptació de tastar-la… ummm, deliciosa! La poma ha quedat  ben cuita i caramel·litzada, una delícia per al paladar.

Dejamos enfriar y la giramos. La servimos un poco tibia y la podemos acompañar de una bola de helado.

Y mientras escribía esta entrada no he podido evitar la tentación de probarla ... ummm, deliciosa! La manzana ha quedado bien cocida y caramelizada, una delicia para el paladar.