dimarts, 2 d’abril de 2013

La llegenda de Sant Jordi - La leyenda de Sant Jordi

Diu la llegenda...
... que per les terres de Montblanc hi vivia un Drac ferotge que tenia aterrida a tota la població de la comarca. El drac terrible portava anys devorant persones i ramats sencers  de bestiar i ningú podia viure tranquil. Un dia el rei va decidir buscar una solució al problema: per poder portar una vida normal havien d’aconseguir que el drac no tingués gana i per això es va  decidir que cada dia oferirien a la bèstia una persona escollida a l’atzar i així la resta dels vilatans podrien viure  tranquils, almenys per aquella jornada.
La sort va voler que la primera víctima en sacrifici fos la filla del rei. La jove i bella princesa va entrar en desconsol, però també tot el poble que l’estimava i l’adorava i que varen demanar clemència al pare de la noia. Però el rei, fidel a les seves decisions, va acceptar el que l’atzar havia marcat i amb tota la seva pena va enviar a la seva estimada filla cap a la cova del drac, per al seu sacrifici.
Però de sobte, muntat en un cavall blanc, va aparèixer un cavaller. El seu nom era Jordi i venia a salvar a la Princesa i a tota la població de Montblanc. Va lluitar de la manera més heroica i valenta contra el drac i, finalment, va aconseguir travessar-lo amb la seva llarga llança. D’aquesta manera el cavaller no només va vèncer al drac, alliberant a tota la població d’aquell horror, sinó que també va salvar a la princesa d’una mort segura.
El rei, agraït, va oferir-li a la seva gentil filla en matrimoni, però el cavaller no va voler acceptar aquell honor. Va agafar el seu cavall blanc i va marxar.
Al cap d’uns dies, allà on el cavaller havia matat al drac, hi va néixer un roser de flors vermelles, com la sang del drac vençut.
(http://www.sortirambnens.com/contes/1559-llegenda-de-sant-jordi.html)

Dice la leyenda...
... que por las tierras de Montblanc vivía un dragón feroz que tenía aterrorizada a toda la población de la comarca. El dragón terrible llevaba años devorando personas y rebaños enteros de ganado y nadie podía vivir tranquilo. Un día el rey decidió buscar una solución al problema: para poder llevar una vida normal debían conseguir que el dragón no tuviera hambre y por eso se decidió que cada día ofrecerían a la bestia una persona escogida al azar y así el resto de los aldeanos podrían vivir tranquilos, al menos por aquella jornada.
La suerte quiso que la primera víctima en sacrificio fuera la hija del rey. La joven y bella princesa entró en desconsuelo, pero también todo el pueblo que la quería y la adoraba y que pidieron clemencia al padre de la chica. Pero el rey, fiel a sus decisiones, aceptó lo que el azar había marcado y con toda su pena envió a su amada hija hacia la cueva del dragón, para su sacrificio.
Pero de repente, montado en un caballo blanco, apareció un caballero. Su nombre era Jorge y venía a salvar a la princesa y a toda la población de Montblanc. Luchó de la manera más heroica y valiente contra el dragón y, finalmente, logró atravesarlo con su larga lanza. De esta manera el caballero no sólo venció al dragón, liberando a toda la población de aquel horror, sino que también salvó a la princesa de una muerte segura.
El rey, agradecido, le ofreció a su gentil hija en matrimonio, pero el caballero no quiso aceptar ese honor. Cogió su caballo blanco y se marchó.
Al cabo de unos días, donde el caballero había matado al dragón, nació un rosal de flores rojas, como la sangre del dragón vencido.
(http://www.sortirambnens.com/contes/1559-llegenda-de-sant-jordi.html) 



Per a celebrar el dia de Sant Jordi he programat dos cursos: un de modelat i l’altre de decoració de pastissos

Para celebrar el día de Sant Jordi he programado dos cursos: uno de modelado y otro de decoración de tartas



Taller de modelat - Taller de modelado

Dia 19 d’abril,  de 18 h a 20 h 

Farem el modelat del drac de Sant Jordi.
Aprendrem nocions bàsiques de com modelar una figura senzilla amb fondant.
Aquesta figura la podeu utilitzar com a decoració d’una coca o pastís o si voleu com a figura decorativa.


Haremos el modelado del dragón de Sant Jordi.
Aprenderemos nociones básicas de cómo modelar una figura sencilla con fondant.
Esta figura puede usarla como decoración de una torta o pastel o si se quiere como figura decorativa.






Decoració de pastissos amb fondant - Decoración de tartas con fondant

Dia 21 d’abril,  de 9.30 h a 14.30 h 

Al taller realitzarem un pastís de Sant Jordi: el llibre i la rosa
Tallarem i farcirem un pa de pessic, aprendrem a utilitzar les eines, com l’hem de folrar en forma de llibre i farem una rosa. 
S'entregarà dossier amb receptes i consells.
Cada alumne s’endurà el seu pastís a casa. Tots els materials estan inclosos.
Aquest curs es farà en un diumenge perquè així el pastís es conservi sense cap problema per poder menjar-lo el dia de San Jordi.


En el taller realizaremos una tarta de Sant Jordi: el libro y la rosa
Lo cortaremos y rellenaremos, aprenderemos a utilizar las herramientas, como la tenemos que forrar en forma de libro y haremos una rosa.
Se entregará dossier con recetas y consejos.
Cada alumno llevará su tarta a casa. Todos los materiales están incluidos.
Este curso se realizará en un domingo para que así la tarta se conserve sin ningún problema para poder comerla el día de Sant Jordi.

Si voleu més informació, ja ho sabeu: sucreglace2012@gmail.com


Si quereis mas información, ya sabéis: sucreglace2012@gmail.com

4 comentaris:

Con un toque de azúcar ha dit...

Pero que bonito todo, me quedo por aquí para seguirte de cerca, felicitaciones por tantas maravillas!!!!
www.conuntoquedeazucar.com

Miguel Hinojosa ha dit...

Te ha quedado muy bonito y me encanta que te hayas explicado la leyenda ya que es una tradición muy bonita.

Besos
Miguel
lareposteriademiguel.com

Olivia ha dit...

vaya pedazo de libro.....
Me encanta..
Ya me tienes por aqui.
Saludos
Olivia

Mariela ha dit...

Que bonita la leyenda y ademas muy bien explicada, el dragón me encanta
te quedo genial!! suerte con los cursos.
Besos